onsdag den 5. februar 2014

forslag til kognitiv læring til teorier og teoretikere-


-         Til Hold 2 – Simone, Camilla, Tobias, Christian, Simon og Niklas


Fra Rasmus, Jonas, Mette, Kristina, Signe og Samantha


Problem: At få styr på teorier og teoretikere

Kognitiv løsning:

Der findes et hav af løsninger.

Ideer

-          www.bubbl.us , Giver hurtigt og præcist overblik ligesom en mindmap, god til opslag, og for hver teori/teoretiker kan man give en farve, fx behaviorismen kan være rød.

-          Billeder: Dan nogle kognitive billeder af teorien.



Fx Dette billede ville man tænke Pavlovs teori à Behaviorisme.

-          Et-Skridt-frem legen. Der er EN person der har nogle udtalelser fx Jeg bryder mig ikke om forstærkning. De andre personer får en seddel, hvor der fx står Jeg er Skinner eller Jeg er Piaget. Da Skinner går op i forstærkning må personen ikke gå et skridt frem, men det må Piaget gerne, da han ikke går op i forstærkninger. På den måde kan man få aktiv læring, og måske bedre huske teorierne ved at man har lavet aktiviteten.

-          Fødselsdagsfest,

-           

Opgave til JER!!!! J


Vi anbefaler Et-Skridt-frem legen.

I skal finde en der er ordstyrer som skal gå på tur, så alle får prøvet, og i skal udarbejde nogle udtalelser som fx Jeg ser på individets tanker, de skal passe til de teoretikere i finder på, fx Gerken, og når alle udtaleser er slut ser man hvor hinanden står, og imens alle står på deres pladser de forskellige steder, der afslører man teoretikerne og ser forskelle og ligheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar