torsdag den 12. marts 2015

Elevdetalgelsesprofiler - 12/3 2015 - LG . Inklusion af elever i en kompliceret læringssituation

Metoderne til indsamling af empiri deles groft i to kategorier

Kvantitative metoder - objektivitet. Nomotetisk, konstatere/finde og belyse lovmæssigheder. Man taler om gyldighed, er det sandt?
Kvalitative metoder - subjektive. Hermanautisk.  Fortolke og forstå genstande, fænomener, personer og sammenhænge. Gældighed, er det gældende?




Hvor placerer Elevdeltagelsesprofiler (EDP) sig?
De kalder sig semi strukturede situationer.









EDP
Det de selv ønsker - Man skal se systemet med nye øjne. Reflektere over egen undervisning. Deltagelsesmuligheder. Fokus på individ og fællesskab, det skal give overblik. Redskab til differentiering.

EDP i trin
- Generering af information om, hvad der generelt foregår i forhold til den elev, som man er specifikt interesseret i.
- Generering af information om, hvad der generelt foregår i klassen.
- Meget hurtigt syntetisering af information via et visuelt snapshot at situationen.

Fælles tjekliste:
Skolen skal vide:
-gruppens navne
- formålet med observationen
-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar