Økologi
Madproduktion
Forbrug
Økonomi
Overforbrug af økosystemer
Tværfagligt med biologi og fysik/kemi
Natur ressourcer
Landbrug
Lokal eller global
Bæredygtige byer
Genbrug
Vedvarende energi
_________________________________________________________________________________
Skabelon til evaluering
Design et fællesfagligt fokusforløb
Overordnede
læringsmål fra årsplanen Skabelon A2
● Eleverne skal kunne
beskrive og argumentere for hvad bæredygtighed er.
● Eleverne skal kunne komme
med eksempler på bæredygtigudvikling.
● Eleverne skal kende til
konsekvenser ved overforbrug af naturgrundlaget.
● Eleverne skal kunne skelne
mellem de forskellige typer bæredygtighed.
● Eleverne skal kunne
forklare hovedpointerne i agenda 21.
|
Titel på
fællesfagligt fokusområde
Produktion med bæredygtig
udnyttelse af naturgrundlaget
|
Spørgsmål til
indkredsning af problemstilling
Videns- og
dataspørgsmål
|
Forklarings- og
forståelsesspørgsmål
|
Hvad er…?
Hvem er…?
Hvor er…?
Hvilke…?
|
Hvorfor…?
Hvordan kan det være…?
|
Holdnings- og
vurderingsspørgsmål
|
Handlingsspørgsmål
|
Egne holdninger og vurderinger…?
Andres - folks - samfundets…?
|
Hvad kan/skal/bør der gøres…?
Og af hvem?
Hvad betyder den tidligere situation for det, der kan
gøres nu og i fremtiden?
Hvordan sikres gode løsninger?
|
Problemstilling
-
|
Arbejdsspørgsmål
fra fagene
Fysik/kemi
|
Biologi
|
Geografi
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar