mandag den 11. april 2016

E-læring - geografi - 9/4 2016 indkald - bæredygtighed

Andre emner ift. bæredygtighed:
Økologi
Madproduktion
Forbrug
Økonomi
Overforbrug af økosystemer
Tværfagligt med biologi og fysik/kemi
Natur ressourcer
Landbrug
Lokal eller global
Bæredygtige byer
Genbrug
Vedvarende energi


_________________________________________________________________________________
Skabelon til evaluering
Design et fællesfagligt fokusforløb                                                           

Overordnede læringsmål fra årsplanen                                                                                                             Skabelon A2
  Eleverne skal kunne beskrive og argumentere for hvad bæredygtighed er.
  Eleverne skal kunne komme med eksempler på bæredygtigudvikling.
  Eleverne skal kende til konsekvenser ved overforbrug af naturgrundlaget.
  Eleverne skal kunne skelne mellem de forskellige typer bæredygtighed.
  Eleverne skal kunne forklare hovedpointerne i agenda 21.

Titel på fællesfagligt fokusområde
Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget

Spørgsmål til indkredsning af problemstilling
Videns- og dataspørgsmål
Forklarings- og forståelsesspørgsmål
Hvad er…?
Hvem er…?
Hvor er…?
Hvilke…?

Hvorfor…?
Hvordan kan det være…?
Holdnings- og vurderingsspørgsmål
Handlingsspørgsmål
Egne holdninger og vurderinger…?
Andres - folks - samfundets…?
Hvad kan/skal/bør der gøres…?
Og af hvem?
Hvad betyder den tidligere situation for det, der kan gøres nu og i fremtiden?
Hvordan sikres gode løsninger?

Problemstilling

 -Udnyttelse ad havområde til strømproduktion


Arbejdsspørgsmål fra fagene
Fysik/kemi
Biologi
Geografi













 _________________________________________________________________________________

Ingen kommentarer:

Send en kommentar