torsdag den 24. september 2015

praktikforberedelse - 24/9 - Relationskomptence og kristendom / religion

Jonatans fremlæggelse om relationskompetence


Hedonistisk - Lyst. Opnå lyst og undgå ulyst. Behavioristisk. Token Economy
Eudamonisk - Mening. Konstruktionismen. kognitiv. Piaget. Situeret læring. 


Hvad er teori (Situeret læring) - Hvad er metode? (CL)

Vej -> Mål (svar på problemformulering)
Data - ?

Vores problemformulering skal besvares via den teori/metode som vi vælger. 
Hvornår oplever min klasse at de selv lærer mest? Det er vigtigt at holde øje med det, og hvis det ikke passer sammen må man lave spørgsmålet om eller esprøgsmålet. 



Kristendom/religion

En feedback-kultur med troværdige og tydelige lærere samt dialog mellem eleverne give de bedste resultater. (John Hattie)

Studieordning religion.
Færdighedsmål: Planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, der tager udgangspunkt i elevens forskellige forudsætninger med hensyn til religion og livsanskuelse.

Vidensmål: Elevers forskellige forudsætninger for at arbejde med religiøse og filosofiske spørgsmål

Mandag d. 28/9 workshop. Vejledning til konkrete spørgsmål til undervisningsplaner. 

CFU - kommer til undervisningsmaterialer. 
Det er i lokaler med skemaer. Kristendom - 10.20-12.00
Er i forhold til undervisningsplaner. 
De andre fag man skal undervise kan man få gode råd af de andre undervisere. 

(Fænomenologisk hermaneutisk) liv og religion 5. John Rydahl i religions lærerens håndbog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar